Salgs- og leveringsbetingelser

Ekspedering av ordre

Etter at kunden har bestilt og fullført betalingen i vår nettbutikk begynner vi å behandle ordren. Ordre som er mottatt i helgen eller etter kl 12:00 på fredag blir behandlet førstkommende mandag.

Leveranse

Vanligvis vil varene bli sendt fra Topaz Sportswear samme dag som betalingsbekreftelse er mottatt. Dersom det er tomt for en vare vil kunden få beskjed om dette samme dag som ordren er mottatt.

Frakt

Fri frakt på alle ordre over 500kr. Retur må kunde stå for selv. Se mer om retur lenger ned på siden.

Betaling

Varen blir sendt fra Topaz Sportswear når dokumentasjon på betaling er mottatt.

Personopplysninger

Topaz Sportswear behandler persondata ifølge Lov om Personopplysninger. Opplysninger som kan knyttes til kunden som person vil aldri bli gjort tilgjengelig for andre virksomheter eller bli koblet med andre eksterne register.

Kortinformasjon

Når det handles hos Topaz Sportswear blir betalingen behandlet av Stripe, som er en sikker elektronisk betalingsløsning for Visa og MasterCard/Eurocard. All kortinformasjon blir oppbevart i henhold til kortselskapenes regelverk.

Rutiner for retur av varer

Avbestilling

Dersom du ønsker å avbestille varene, skriv en e-post til info@topazsportswear.no

Reklamasjon

Dersom det foreligger en mangel ved en vare må det innen rimelig tid etter at mangelen er oppdaget, bli sendt skriftlig melding til info@topazsportswear.no om at kunden vil påberope seg mangelen. Topaz Sportswear vil da gi informasjon om hva som skal gjøres videre. Reglene om reklamasjon finnes i Lov om forbrukerkjøp (forbrukerkjøpsloven).

Angrerett

I følge angrerettloven gjelder angrefristen fra den dagen kjøper mottar varen og 14 dager fremover. Dersom kjøper vil angre kjøpet, returneres varen i samme stand som den ble mottatt, sammen med utfylt angrerettskjema (som lå vedlagt i forsendelsen). Gjerne send oss en mail på info@topazsportswear.no slik at vi er klar over at varen kommer tilbake. Kjøper vil da få tilbakeført det som er betalt. Se utfyllende informasjon på angrerettskjemaet.



Dersom kjøper ikke har mottatt angrerettskjema kan kjøper legge ved eget notat på at de påberoper seg angrerett, men det anbefales å bruke angrerettskjemaet. 

Retur

Retur må kunde stå for selv, men vi betaler den nye frakten om kunden ønsker å bytte varen i en annen vare. Husk at varen som sendes tilbake må være akkurat slik den ble mottatt - i original emballasje og alle merkelapper må henge på. Om ikke returnert vare er dette går den under brukt vare, da kan vi ikke selge den videre. Dette vil påvirke tilbakebetalingen av hele beløpet, og det må taes en vurdering i hvert tilfelle. Grunnlaget går ut på hvor mye varen har tapt seg i verdi.